Generation Z & the non-existant future of work and consumption
Om ett par år är större delen av din arbetskompetens födda mellan 1995-2010 – Generation Z. De är både framtidens arbetskraft, konsumenter och samhällsmedborgare. Deras förväntningar på och attityder till arbete, fritid och till samhället i stort skiljer sig väsentligt från tidigare generationer.
För att förstå mer om framtiden har vi genomfört en studie av generation Z. Den syftar till att ta reda på hur trender och omvärld påverkar framtida beteenden, attityder och preferenser och inte bara vad våra unga säger sig göra, utan ta reda på vad de faktiskt kommer att göra. Och hur detta påverkar din bransch och samhället i stort. Utifrån kunskapen skapar vi bransch- och företagsspecifika beslutsunderlag för affärsutveckling. Men även kommunikationsinnehåll för olika mediekanaler riktade mot olika målgrupper och syften.
I framtiden kommer resultatet från studien tillsammans med annat innehåll att vara en del av Sign of Times ordinarie abonnemang.
Har du behov av att ta reda på hur din organisation och verksamhet kommer att påverkas av Generation Z - kontakta oss så berättar vi mer:
Mia Wahlström: + 46-761 45 65 85
Anna Frankzen Starrin: +46-732 00 52 62